herman@funkyteacher.com

Učitel a lektor

Lukáš Heřman

Můj učitelský profil

E

Na základní škole vyučuji nepřetržitě od roku 2007, celkem na třech školách: na dvou školách v Jihlavě, nyní na své třetí v Rychnově n. Kn. Nejvíce zkušeností mám s žáky ve věku od 10 do 15 let. Deset let jsem byl třídním učitelem.

E

V současné době vyučuji osmým rokem ZŠ Javornická v Rychnově nad Kněžnou. V úvazku mám čtrnáct hodin ve třech dnech.

E

V roce 2008 jsem vystudoval německý jazyk a tělovýchovu na Univerzitě Hradec Králové. V roce 2021 jsem získal certifikát Cambridge C1.

E

Mezi lety 1998 až 2010 jsem vyučoval kurzy němčiny, angličtiny a češtiny pro cizince v rodinné jazykové škole v Jihlavě.

Mé aktivity

E

Společně s mým dlouholetým parťákem Lukášem Javorkem jsme vytvořili vzdělávací projekt AktivníUčitel a natočili Youtube videa do angličtiny MonkeyEnglish.

E

Zabývám se trendy ve vzdělávání, inovativními metodami, které může každý učitel efektivně přenést do své výuky. Ve výuce často volím aktivity, které jsou kooperativní a rozvíjejí soft skills.

E

Od roku 2015 jsem odlektoroval přes 200 workshopů pro učitele – využívám k tomu středu a čtvrtek, kdy nemám úvazek na ZŠ. Pravidelně vystupuji na konferencích.

E

Se zápalem tvořím výukové materiály, mezi kterými vynikají zásobníky frází KEY PHRASES a SCHLÜSSEL-PHRASEN a nebo SOFT-SKILL KARTY či obrázkové sety ICON TALK.

Prezentace a workshopy na konferencích

E

2022 – Jak zůstat spokojeným učitelem (Spokojený a inspirující učitel, Infra.cz)

E

2022 – How to record student audio projects (We can do it, ATECR)

E

2022 – Motivovaný žák = Motivovaný učitel (Učekon – konf. pedagogů, Inev.cz)

E

2023 – Jak rozvíjet klíčové konference na ZŠ (Vzdělání pro budoucnost, Mensa ČR)

E

2023 – Letní škola pro začínající učitele (Infra.cz)

E

2023 – Mastering digital tools (Videotech)

E

2024 – Motivační setkání učitelů CJ (NPI)

E

2024 – Letní škola pro začínající učitele (Infra.cz)

E

2025 – Fun activities for teaching English (Moderní přístupy ve výuce AJ, ATECR)

Co o mé výuce napsali žáci

{

Líbí se mi, že hrajeme hry a zároveň procvičujeme angličtinu. Ale mohli bychom psát míň testů.

{

Nemám rád pracování do pracovního sešitu. Někdy bysme třeba s ním mohli jít zase ven.

{

Na hodinách se mi nelíbí atmosféra. Hodně se mluví a vyrušuje – já bych do hodin zapojil více klidu. Co se mi ale líbí tak je rozdělení hodin na části.

{

Vyhovují mi karty, na kterých jsou užitečné věty do života a že přesně vím, z čeho budu psát.

{

Přijde mi užitečné čtení a projekty, ve kterých mluvíme. Užívám si hry a skupinové práce.

{

Líbí se mi, že máme jako testy ty karty. A co mě baví v hodině je, že nám třeba dáte ty karty s obrázkem a my chodíme po třídě, ptáme a vyměňujem.

Jak hodnotili semináře učitelé

{

Jsou to opravdu živé metody, jsou flexibilní a mohu potvrdit, že fungují.

{

Velkou devizou lektora je to, že je sám aktivně učitelem. Toho si moc cením. Program byl nabitý. Spousta námětů na aktivity, procvičování učiva a hodnocení žáků.

{

Průběh webináře byl velmi přínosný, ani se mi nechce věřit, jak ten čas rychle utekl, rozhodně jsem se nenudila.

{

Po vašem semináři přemýšlím o tom, co všechno musím změnit ve svém učení.

{

Ocenila jsem, že teorii doplnil velmi konkrétními zkušenostmi z praxe. Dokázal mi za krátký časový úsek vysvětlit systém kooperativního a párového učení a vtáhnout do něj. Inspiroval.

{

Mnoho nových nápadů na kvalitní aktivity do hodin, inspirativní přístup k žákům. Odnáším si chuť změnit pár věcí ve vedení svých hodin.

{

Nadchlo mě, jak žáky učíte seznam frází a výstupem z hodin jazyka jsou právě tyto fráze do života. I když bych si seznam frází asi upravila podle své představy, už dlouho přemýšlím, jak udělat výstupy z lekcí jinak.

{

Seminář byl velmi zábavný, plno nových her, učím oba jazyky, skvěle to propojoval. Pan Heřman nás nenutil mluvit, když jsme nechtěli. Líbilo se mi, že vše prokládal svými zkušenostmi.

{

Mé druhé školení s vámi mě opět mile překvapilo a potěšilo.