Semináře naživo i online

Přijďte se inspirovat naživo nebo online na některý z mých čtyř- či osmihodinových seminářů. Rád také uspořádám seminář u vás ve škole. Prohlédněte si má hlavní témata. Aktuálně vypsané akce, na které se můžete registrovat, najdete v kalendáři.

VIDEOPOZVÁNKA

 

Moderní výukové metody rozvíjející soft skills

C
B

Čeká vás pestrý výběr aktivit, didaktických her a metod pro individuální i skupinovou práci. Seminář vám přinese praktické návody, jak snadno a srozumitelně uchopit téma klíčových kompetencí. Na těchto aktivitách si ukážeme jak rozvíjet paletu základních čtyř měkkých dovedností (soft skills), jako jsou dokončování práce, komunikace, sebekontrola a spolupráce, a jak na nich budovat užitečné pracovní návyky. Následně si ukážeme celý rámec měkkých dovedností, které je možné rozvíjet ve školním prostředí. Ukážeme si, jak učivo předat pomocí příběhu a tím prodloužit zapamatování. Vyzkoušíte si, jak k tomu využít tablety nebo mobilní telefony jako doplněk moderní výuky. Ukážeme si, jak do výuky díky metodě SOLE zařadit projektovou výuku využívající hraní rolí, která efektivně rozvíjí dovednosti spolupráce a poutavé prezentace. Inspirujte se technikami, jak výukové aktivity diferencovat a jak ke zpětné vazbě využít soft skill karty. Ukážeme si modelové aktivity pro 2. stupeň ZŠ doplněné o tipy, jak je přizpůsobit žákům 1. stupně i středních škol. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Hra Cink, Otevřený Kvíz, Obrácený kvíz, metoda SOLE, Storytelling, Salátová mísa, Ber to!

 

Osnova akce:

  • Individuální aktivity pro zpestření výuky a získání pozornosti
  • Aktivity pro dvojice žáků zaměřené na rozvoj čtyř klíčových měkkých dovedností a posílení pracovních návyků
  • Klíčové kompetence: Ucelený přehled měkkých dovedností na příkladu soft skill karet vhodných k rozvoji ve školním prostředí
  • Využití příběhů a digitálních technologií pro efektivní osvojení učiva
  • Aktivity pro skupiny 3–4 žáků s možností snadné diferenciace podle úrovně
  • Metoda SOLE: hraní rolí a osvojení dovedností poutavého prezentování
  • Možnosti zpětné vazby: praktické formy hodnocení a sebehodnocení práce žáků v hodině

Párové a kooperativní metody učení napříč předměty

C
B

Chcete do výuky zařadit více skupinových aktivit a zároveň je mít dobře zorganizované? Tento seminář vám nabídne praktický návod v kostce na více než deseti modelových aktivitách, které ukazují sílu kooperativní výuky. Dozvíte se, jak efektivně dělit žáky do skupin, zapojit čtyři klíčové role v týmu a využít domovskou skupinu pro lepší organizaci práce. Osvojíte si, jak chytrým nastavením kritérií usnadnit následnou reflexi a motivovat žáky k aktivnímu zapojení a dokončování zadané práce. Vyzkoušíte si hry a metody, které rozvíjí schopnost spojovat informace do souvislostí, kde si žáci užijí objevování a zažijí „aha“ momenty, které posilují týmového ducha. Ukážeme si, jak žáky hodnotit a zároveň podpořit rozvoj jejich soft skills. Seznámíte se s aplikacemi, které vám pomohou efektivně losovat žáky do skupin a měřit čas. Podíváme se, jaké běžné výzvy učitelé u kooperativních metod často řeší a ukážeme si, jak se vyhnout některým chybám. Seminář vám poskytne vhled do kooperativního učení a ukáže, jak s jeho pomocí oživit výuku, aniž by to nutně znamenalo výrazně více práce pro vás. Aktivity vycházejí z praxe na 2. stupni ZŠ, ale lze je přizpůsobit i pro 1. stupeň nebo SŠ. Seminář se nezaměřuje na tandemovou výuku. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Spojovačky, Speed Dating, čtverce spolupráce, přebíječka, metoda zástupných písmen

Aktivizující metody výuky (2026)

C
B

Připravuji.

Digitální technologie ve výuce napříč předměty

C
B

Seznamte se s aktivitami pro různé předměty na aplikacích a výukových webech s využitím mobilního telefonu, tabletu a dataprojektoru. Zpestřete a zefektivněte výuku aplikacemi jako jsou virtuální tabule, multifunkční třídní organizér pro losování nebo dělení žáků do skupin. Předvedeme si interaktivní kvízové nástroje pro opakování nebo testování učiva. Odnesete si náměty na zefektivnění přípravy jako jsou generátory skládaček nebo nástroje s využitím umělé inteligence. Ukážeme si, jak jednoduše vytvářet a sdílet zvukové záznamy s učitelem a jak vytvořit interaktivní prezentaci, která zapojí žáky. Přijďte se inspirovat, ať už hledáte způsoby, jak konkrétně využít moderní technologie ve vašem předmětu, nebo si pouze chcete rozšířit své digitální obzory. Ukázky vychází z praxe na 2. stupni ZŠ. Aktivity a metody jsou využitelné napříč různými předměty. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: třídní organizér a jeho efektivní využití, generátory křížovek a skládaček jako domino nebo trimino, poloviční křížovka, využití umělé inteligence, audio projekty

Digitální technologie v hodinách AJ/NJ

C
B

Seznamte se s aktivitami s využitím digitálních nástrojů pro aktivizaci vašich žáků v jazykové výuce. Můžete se těšit na ukázky začlenění aplikací jako virtuální tabule, multifunkční třídní organizér pro losování nebo dělení žáků do skupin. Dozvíte se, jaké aplikace učit žáky využívat samostatně, kdy je začlenit do výuky a také jakým nástrojem je motivovat k volnému psaní. Předvedeme si interaktivní kvízový nástroj pro opakování nebo testování slovní zásoby. Odnesete si náměty na zefektivnění přípravy jako jsou generátory skládaček nebo nástroje s využitím umělé inteligence. Ukážeme si nástroj, jak jednoduše vytvářet a sdílet zvukové záznamy s učitelem. Přijďte se inspirovat, ať už hledáte navigaci pro konkrétní využití moderních technologií ve výuce, nebo si pouze chcete rozšířit své digitální obzory. Seminář je určen učitelům jazyků. Ukázky probíhají na příkladech z výuky AJ a NJ na 1. a 2. stupni ZŠ. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Třídní organizér, digitální nástěnka, online organizér, generátory, tvorba audio, interaktivní kvíz

Aktivity pro učitele angličtiny - Zásobník I.

C
B

Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Life in Numbers, Mad Minute, Magic Bag, Free Writing, Mnemonics, Small Talk, Key Phrases, Tennis, Connect

 

Osnova akce:

  • Didaktické rozcvičky
  • Konverzační aktivity
  • Aktivity a hry na osvojení gramatiky
  • Hry na opakování slovní zásoby

Hry pro poutavé hodiny angličtiny - Zásobník II.

C
B

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a současně umožňující nenáročnou diferenciaci. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s jednoduchými tematickými scénáři, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Osvojíte si přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.  VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Fix the joke, Move & Speak, Mirror Draw,Fish Bowl, Introduce me, Scavenger hunt, Dialogue Loops, Word Relay, Take it!  

 

Osnova akce: 

  • Sada aktivit pro živou výuku jazyků a intenzivní zapojení žáků
  • Podpora spolupráce, komunikace a kreativního myšlení
  • Typy aktivit: rozcvičky, role-play, hry na slovní zásobu
  • Náměty na aktivity spojené s pohybem ve třídě
  • Efektivní didaktické využití příběhů

Aktivity pro dvojice a týmy v hodinách AJ - Zásobník III.

C
B

Můžete se těšit na ověřené párové a skupinové aktivity do hodin angličtiny zaměřené na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a týmovou spolupráci. Vyzkoušíte si spontánní jazykové rozcvičky, které lze ihned aplikovat do výuky bez větší přípravy. Modelově zažijete konverzační hry rozvíjející zásobu klíčových komunikačních frází. Ukážeme si, jak rychle a snadno losovat žáky do skupin a představíme příklady rolí, kterými učitel může žáky během aktivit pověřit. Ukážeme si aktivity organizované na stanovištích, které žáky rozhýbou i pobaví. Ze semináře si odnesete set her nejen pro dvojice, ale i kooperativní aktivity pro čtyřčlenné týmy. Názorně si ukážeme, jak aktivity diferencovat podle jazykových úrovní. Ukážeme si, jak lze organizovat vlastní ústní jazykovou zkoušku nanečisto a pomoci tak žákům přibližně odhadnout, na jaké jazykové úrovni dle CEFR se nacházejí. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. a II. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Beep Game, Question Walk, Dart Game, Visual 6, 30 Seconds, Word Snake, Word Lab, Blockbusters, Dilemma Cards

 

Osnova akce:

  • Párové a týmové aktivity na začátek hodiny
  • Jazykové rozcvičky zaměřené na rozvoj slovní zásoby
  • Aktivizující konverzační aktivity pro osvojení klíčových frází
  • Hry na slovní zásobu a konverzaci na konec hodiny
  • Ústní jazyková zkouška nanečisto
  • Didaktické aktivity pro 4 žáky
  • Možnosti diferenciace výuky

Aktivity pro učitele němčiny - Zásobník I.

C
B

Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Leben in Numern, Verrückte Minute, Zauberbeutel, Freies Schreiben, Mnemotechniken, Blitzgespräch, Schlüssel-Phrasen, Tennis, 4 Gewinnt

 

Osnova akce:

  • Didaktické rozcvičky
  • Konverzační aktivity
  • Aktivity a hry na osvojení gramatiky
  • Hry na opakování slovní zásoby

Didaktické hry pro poutavé hodiny NJ – Zásobník II.

C
B

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a kreativní myšlení. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s příběhy, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Odnesete si inovativní přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy.  Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Fehler-Detektiv, Sprechspiele mit Bewegung, Fragen-Wanderung, Fischglas, Schnitzeljagd, Wort Sprint, Dialog-Schleifen, Nimm das!

 

Osnova akce: 

  • Sada aktivit pro živou výuku jazyků a intenzivní zapojení žáků
  • Podpora spolupráce, komunikace a kreativního myšlení
  • Typy aktivit: rozcvičky, role-play, hry na slovní zásobu
  • Náměty na aktivity spojené s pohybem ve třídě
  • Efektivní didaktické využití příběhů

Aktivity pro dvojice a týmy v hodinách NJ - Zásobník III.

C
B

Můžete se těšit na ověřené párové a skupinové aktivity do hodin němčiny zaměřené na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a týmovou spolupráci. Vyzkoušíte si spontánní jazykové rozcvičky, které lze ihned aplikovat do výuky bez větší přípravy. Modelově zažijete konverzační hry rozvíjející zásobu klíčových komunikačních frází a názorně si ukážeme, jak žákům přiblížit jazykové úrovně. Zároveň si ukážeme, jak žákům pomoci odhadnout, na jaké úrovni se přibližně nacházejí. Ukážeme si, jak rychle a snadno losovat žáky do skupin a představíme konkrétní role z konceptu kooperativní výuky, které lze využít a efektivně tak zaměstnat každého žáka. Ukážeme si aktivity organizované na stanovištích, které žáky rozhýbou i pobaví. Ze semináře si odnesete set her nejen pro dvojice, ale i kooperativní aktivity pro čtyřčlenné týmy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. a II. VIDEOUKÁZKA ZDE

 

Příklady aktivit: Piep-Spiel, Fragenlauf, Dartspiel, 30 Sekunden, Wortschlange, Wort-Labor, Wörter-Duell, Dilemma-Karten

 

Osnova akce:

  • Párové a týmové aktivity na začátek hodiny
  • Jazykové rozcvičky zaměřené na rozvoj slovní zásoby
  • Aktivizující konverzační aktivity pro osvojení klíčových frází
  • Hry na slovní zásobu a konverzaci na konec hodiny
  • Didaktické aktivity pro 4 žáky
  • Možnosti diferenciace výuky